Run baby, RUN!!!

Hahaha. Tajuk article ni cambest je. Actually, tajuk tu sangat kena-mengena dengan kejadian yang aku hadapi beberapa minggu lalu… 12 Disember 2010, actually…

Pada malam 12 Disember tu, sekitar jam 4 pagi, mata ni masih berkelip-kelip, bengong memikirkan kenapa tak boleh plak aku nak tido padahal keje pukul 7 pagi nanti. Macam-macam aktiviti malam tu aku buat sebab nak tido punya pasal… Baca paper, dah. Kira biri-biri, pun dah. Melompat-lompat sampai penat pun, dah… Last skali, ARGHHH!!! GIVE UP JE LA!!! Memang mata ni terlebih charge siang tadi sampai malam tak bleh tido… Jeles betol tengok roommate aku terbongkang kat atas katil double decker tue. Haish…


Mari mengira biri-biri.... ---> Gambar hiasan hasil dari Google Images. Amik la...

And, bagi sesape je yang kenal aku especially those at the campus, knows that, whenever I can’t sleep, I will maintain awake until the other day comes by. Yeah, giler kan. Skali tu, paper exam start pukul 9 pagi, tapi dalam pukul 5pg I still tak bleh tido. So, I stay awake sampai habes exam tu, balik dorm baru la tido. Memang best tido cam tu, sebab dah ngantuk gila-gila kan.

Anyway, berbalik kepada cerita utama… Bila dah hampir 4.30pagi, when aku tak dapat jugak tido, I decide to mandi terus, and bersiap-siap dengan pakaian kerja segala. Around 5am, bila dah settle bersiap, aku pergi la kedai mamak sebelah rumah sewa nie, ntuk breakfast. Breakfast is the most important meal of the day, okay murid-murid… Heheheh…


Yum-yum... Sedaknyeee...

Sedang nikmat mengunyah roti canai (dalam kepala asyik dok pikir, nape la liat sangat dough roti canai nie, dari tadi aku mengunyah…) di kedai mamak tersebut, tiba-tiba terdengar la bunyi kaca pecah… Of course, kat restoran kan, biasalah pinggan mangkuk pecah… Itu la first anggapan saya… Tapi bila dah pecah banyak kali, ia mengundang rasa ingin tahu, “What the heck is going on?”…

So I turn around and guest what, I saw three man with mask and parang, smashing things in the restoran while yelling to people, and that time I realized, “Oh, rompakan rupanya...” And then aku tersedar like, “wait, what… ROMPAKAN LA JANTAN, KAU DUK SITU BUAT APE LAGI???!!! LARI LAAA!!!”… Hahahahaha… Bengong. So, my idea of eating roti canai happily suddenly become a cross country marathon sebab, semua pelanggan dalam kedai tu berlari lintang pukang including me. I left my wallet and phone on the table sebab I was too gabra on what would happened if I stay there? Maybe I would be robbed too. Haish.


Bukan perompak sebenar ye... Hiasan je...

While running, I saw the robbery took the cash machine and then run somewhere dark and disappeared. Phew! Leganya aku. That time I was shaking, because 1st time benda-benda cam ni jadi pada empunya badan sendiri. Tak sangka aku datang jauh-jauh from Terengganu to Shah Alam, and I was unlucky enough to witness a robbery. Member aku yang duk Shah Alam bertahun-tahun pun tak pernah kena cam nie. Haish. I went back to the restaurant, and my phone and wallet is still on the table, so I took them back. Then, that time baru like 6.30am, terus balik rumah sewa jap, tarik nafas dulu… Rilek2kan minda, sambil tangan yang masih duk mengigil nie, memang kena tenangkan fikiran…

Trauma seharian… Kerja hari tu memang takder mood. Asyik pecahkan barang je. Tapi bila ingat-ingat balik, tersengih sorang-sorang. At least dah pernah ada experience skali. Thank god I’m ok… Heheh… Thanks kepada member yang terus call after read my fbook status about this incident. Korang memang care pasal aku kan… Huhuhuhu…

P/S: What’s your story?

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kisah Kaki, Hospital Dungun dan Cellulitis...

My Weird Habit

Introduction to Prince Charming...