Memang Buat Hati Panas...

Bodoh betol.

Aku sangat tak puas hati dengan Bank Islam, secara general. Dengan ATM and Cash Deposit yang selalu fail, and of course, always OUT OF SERVICE.

Apa nie bodoh sangat?!!!

Kes yang benar2 buat aku angin ialah semalam punya kes.

Bangun tido pada jam 12.30pg, perut aku lapar giler. So, hajat di hati nak makan roti planta kat kedai mamak. Tengok jam, 12.30pg, ATM tak bleh guna skarang. So, aku bersabar la sampai pukul 2pg.

Pegi je ATM Bank Islam kat rumah aku tu, tengok2, rosak. Cash Deposit punya machine pon, rosak. Aiyo. Semua rosak baik tak yah buat langsung. Yang paling sakit hati tu, itu cawangan baru kot. Baru bukak tak sampai 5 bulan, tapi kes mesin rosak cam dah lama bukak je. Haish. Sial betol.

So, aku pikir, cucuk kat ATM bank lain je la. Charge la RM1 aku tak kesah. Pegi la 7Eleven, sebelah bank je. Try nak widraw, tapi tak dapat jugak. Aku hangin. Apakah semua ini??? Adakah kena tunggu sampai 2.30pg baru semua ATM bleh guna balik. So, aku pusing2 kejap dalam 7Eleven tue, nak tunggu sampai 2.30pg. Tup2, aku tengok sorang mamat nie, elok je dia guna ATM tu. Aku try lagi widraw. Pun tak dapat jugak. Masa tu memang hangin satu badan, ye la. Perut lapor, duit takleh widraw. Mau bayar dengan ape ma???

Aku try pegi CIMB Bank, aku tengok semua bleh je widraw, so maybe aku pun bleh skali. Tapi, malangnya… memang tak dapat widraw.

Before aku nak give up, aku decide nak call Bank Islam Customer Service. Dan usually, memang aku sopan kalu call orang, even customer careline. Tapi kali nie, memang sial, jawapan dia bagi memang celaka.
Ni dialog perbualan aku dengan mamat customer service tue.


DIA:       Hello, Bank Islam Customer Service, boleh saya bantu???

AKU:      Hah, apsal takleh widraw nie?

DIA:       Oh, Encik, buat masa sekarang semua ATM under maintenance ye, Encik. Seluruh Malaysia ye. Memang after 12am, ATM tidak boleh digunakan.

AKU:      Saya tahu pukul 12am dah takbleh. Tapi biasa after 2am onwards da bleh. Semalam elok je saya widraw pukul 2pagi, apsal hari nie takbleh?

DIA:       Oh, hari nie ATM kita under maintenance ye. Erm, dalam pukul 6, 7 pagi boleh la digunakan semula.

AKU:      6,7 pagi??!! Apsal tak inform awal2?!

OKAY, sekarang part paling BENGONG dia cakap.

DIA:       Oh, biasanya kami inform customer, dalam 6,7 pagi baru bleh guna balik.

AKU:      BILA MASA KORANG INFORM HAH?! ADA HANTAR E-MAIL KE?! SMS KE?!! (Aku meninggikan suara).

Dan yang paling tak bleh blah…

DIA:       Oh, kami mintak maaf, Encik. (PAP! Terus dia letak phone).

AKU:      ????????!! Hello?! Hello???!!!!!!

Pu***** punya customer service! Macam tue ke hah layan customer???!!! Sabor je la.

Ohhhh, memang tak puas hati der, memang tak puas hati.

Redha je aku balik rumah sewa aku, korek tabung. Lapar punya pasal. Sedih tahu, tu tabung ntuk masa depan, untuk emergency atau wang hantaran kawin […], tapi ter-spend ntuk roti planta plak… Haish… Betol kawan aku cakap, patut set up Maybank je. Lagi berbaloi. 

Sesungguhnya, Bank Islam hanya ntuk bayar yuran UiTM, PTPTN dan untuk dapat elaun UiTM je. Tak lebih dari itu.

Comments

  1. haha. stress nye dia terus hang up. kalo aku , aku call balik maki hamun. ehhe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kisah Kaki, Hospital Dungun dan Cellulitis...

My Weird Habit

Introduction to Prince Charming...