Busy Bukan Sekadar Itu...

Ok, fine. Balik rumah ingat nak duduk2 rileks je... but there's more than that when you are a grown up 21 years old.

Aku suppose aku balik rumah nak buat report and buat assignment ntuk final kitchen je... tapi sememangnya jadi dewasa aku kena amik juga pelbagai tanggungjawab ntuk meringankan beban dalam family aku nie... Aku bukan mengadu ye, aku cuma nak berkongsi... Dan benda nie sedikit sebanyak buat aku sedar yup, orang2 lain yang da ada pekerjaan tetap, busy di tempat keje, dan kemudian balik rumah still ada benda nak kena handle... Memang susah ye jadi dewasa.

Apatah lagi yang da jadi parents. Bangun pagi nak buat makan anak2, ada yang bersekolah, ada yang masih nursing atau budak lagi. Kena pikir nak hantar anak2 pegi sekolah, nak hantar yang infant pegi pusat asuhan, pastu nak gie keje lagi, nak handle stress kat tempat keje dengan staff2, dengan boss, dengan segala.

Nak kena pikir due date keje, boss nak bila, dekat mana, kena gie meeting sana sini, outstation lagi, da abis office hour kadang2 kena overtime, pastu kena pikir nak amik anak2 kat sekolah lagi, nak beli barang rumah, nak masak lagi, nak pikir nak masak ape lagi, pastu nak kemas rumah, basuh2 baju, sapu sampah, and segala.

Akhir bulan nak pikir, nak bayar bil internet lagi, bil astro, bil telefon, yuran sekolah anak2, duit belanja anak, duit nak beli topup, duit nak bayar elektrik, duit nak bayar macam2 benda... Haish... Susahkan jadi dewasa...

As for me, duduk rumah beberapa hari dengan beberapa tugasan yang parents aku bagi pon, dah buat aku rasa tak senang duduk and cepat je nak penat... I guess aku patot bersyukur, sebab sebenarnya, parents aku tanggung beban lagi berat dari aku... Tulah, tahu nak mintak duit je,,, ingat bapak kau tokey kilang duit ke, Amar??????? Haish...

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kisah Kaki, Hospital Dungun dan Cellulitis...

My Weird Habit

Introduction to Prince Charming...