Kembali Ke Sana...

If you guys still remember or have read about my robbery experience in the earlier post, I have an update...

[if some of u guys wondered "How a robbery can be updated? Kena rob lagi ke?"...]

No lah!

Actually, since the kejadian, I was kinda afraid to go back to that restaurant. The restaurant is called "Al-Awwal" at Section 18, Shah Alam. Ni dalam area kawasan perumahan sewa aku tu je...

Nak dijadikan cerita, malam tadi lapar [does 2am count as malam? Kalau dalam english, we would say 2am in the morning kan?? Ape2 je lah]. Cause, balik keje at 6pm, then makan kat Carrefour baru around 7pm... And then makan lagi nasik goreng yang Fith buat around 9pm. Fith, Fazli, Kamal pergi snooker and Abang Fairuz, entah la gie mana. Aku sorang je kat rumah, reject offer gie snooker sebab aku penat baru balik keje kan... So, keje aku duk online, dengar lagu and online. Tu je.

Nak tengok t.v pun, kabur je. Buat rabun je mata aku yang elok2 tak rabun nie. Anyway, masuk je 2am, perut aku da mula nyanyi. I was like, "Apehal lapar lagi perut gua nie? Tadi melantak da banyak kali??!"... Ok fine, tak der la melantak sangat. Makan sket2 je kuantitinya... Tetiba je jugak, singgah dalam kepala nak makan roti planta dengan teh tarik. Perghhh!!! Kalu dapat tu, memang tido lena aku malam nie.

Pikir punya pikir punya pikir, aku decide nak makan jugak. Lokasi terdekat, area rumah la. Kedai mamak 24-hours... Memang pandai aku cari rumah sewa. Hehehe... Pusing area kat rumah tu, tapi malangnya ada satu je kedai mamak yang bukak. Kedai tu, kedai tuuu je yang bukak.

Menjeling berkali-kali lalu depan Al-Awwal tue... Hati rasa berdebar tiba-tiba, rasa nak pecut. Tapi, lapar punya pasal, redha la aku berenti makan kat situ. Walaupun masih takut2 kan, tapi sampai bila nak takut??! Orang kata robbery takkan berlaku kat tempat yang sama, but who knows what can happen? No one.

Cepat2 aku duduk, panggil mamak amik order. "Bak mari teh tarik ngan roti planta se [dialek terengganu]". Muka dia cam tak paham, tapi bila dia repeat order, ok plak... Hehehe. Dalam sepuluh minit, order sampai, ape lagiiii, MAKANNNNNN!!! 

Memang speeding la aku makan, cam ada remote control butang fast foward dipancarkan kat aku. Tapi tak sebenarnye. Masa tu tengah anxious dan kepala tak berapa nak suka ada kat situ. Sambil makan, jeling motor Fazli yang aku guna. Jeling motor sambil makan. Dalam kurang 180 saat, aku habis melicinkan permukaan pinggan tue. Burp!!!

Terus pegi bayar and blah. Tapi time nak blah tu plak tetiba hati jadi tenang. Aku tengok semua orang happy, layan WiFi free, borak2... Aku plak nak lebey2... Haish... Anyway, aku rasa aku akan singgah lagi kedai mamak ni pas nie. Tapi daylight and before 11pm je. Tak nak banana fruit two time... Hehehehe...

Tu je kot.

 Tengok keadaan kedai... Aman je kan?

 Ada yang bawak laptop nak layan WiFi free... 

 Nampak masih meriah, walaupun dah 2pagi...

 Muka poyo penakut. Please ignore rambut tak disikat tu.

Dan semuanya adalah kerana ini... Roti Planta dengan Teh Tarik. Terbaik!


P/S: Sahabatku Fazli Nordin, ape kes kau balik Seremban 4.30pagi tadi?!!! Haish... 

Comments

Popular posts from this blog

Kisah Kaki, Hospital Dungun dan Cellulitis...

My Weird Habit

Introduction to Prince Charming...