Exotic Food Much??!!

Okay, so kita di Malaysia takder banyak sangat exotic food. Maybe di Sabah and Sarawak ada banyak makanan exotic macam ulat putih gemoks2 yang duk dalam busut atau batang2 pokok. Itu je yang aku tahu.

So, sekarang nak tunjuk video tentang makanan exotic kat negara China. Orang Cina percaya bahawa makanan yang baik ntuk kesihatan ialah makanan yang fresh, and by fresh, I really2 meant it. Sila scroll ke bawah and tengok video dari YouTube nie.

Dalam video nie, korang akan lihat environment sebuah pertandingan memasak (speed cooking) di China. Menu dia, eheeemmm, ganazzz!!! Ular and ikan goreng fresh2. Siap bergerak-gerak lagi.

Choi! Aku tak suka the fact haiwan dibuat begitu. Tambah2 lagi ikan.

Maybe ramai yang kata cara memasak sebegini sangat kejam, dan harus diambil tindakan, tetapi ini sudah menjadi tradisi and budaya di negara China. Benda yang sudah biasa diorang buat, tengok dan makan hari2. 

Lain pula ceritanya di Korea. Sila tengok je video kat bawah nie. 

Poor octopus, but you do look yummy.

Aku tak pernah makan octopus, apatah lagi yang idop2. So, maybe sekarang bila aku tengok video nie aku rasa macam, OMG, there are a lot of shitload of cruel things to poor animals in the world, tapi... kalau diikutkan, lumrah manusia memang awal2 macam tue. Dulu pon aku tengok mak aku trimmed ikan yang idop2 nak buat masak asam pedas, kesian plak tengok ikan tue. Tapi bila da rasa, esok nak agi!! Wuhuuu...

p/s: as Muslim, my mum kata kalau rasa kesian kat binatang yang kita tengok disembelih / ditrimmed / disediakan especially yang idop2 itew, hukumnya haram makan. So, mum I kata, suck it up, jangan banyak bunyi. It's the circle of life. There's a reason why everything happens.

Tapi,
satu video kat bawah nie,
memang aku takleh terima tahap kekejaman dia.
Fuck all the people in this video.
Sadis.
Tengok sendiri.

I cursed you direct to hell!!!

XOXO, Amar Ridham.

Comments

Popular posts from this blog

Kisah Kaki, Hospital Dungun dan Cellulitis...

My Weird Habit

Introduction to Prince Charming...